انواع کیک و کیک بستنیکیک و شیرینی

طرز تهیه ی کیک و بستنی مخصوص تولد

سلام به دوستداران آشپزی و انواع کیک. امروز شما را با طرز تهیه کیک با بستنی مخصوص تولد آشنا می کنیم. این کیک می تواند یک کیک بسیار مناسب و همه پسند برای یک جشن تولد باشد. همچنین می توانید اگر برای کودکان سر می کنید، از نقل های رنگی و تزئین های دیگر استفاده کنید که کودکان از خوردن این کیک لذیذ و خوشمزه در کنار دوستان و هم سن های خود لذت ببرند. همچنین می توانید از هر نوع طعم بستنی که دوست دارید استفاده کنید ولی ما امروز از بستنی توت فرنگی، وانیلی و کاکائویی استفاده کرده ایم. همچنین می توانید با توجه به طعم بستنی خود میوه ها و یا شکلات های مورد نظر خود را در هر لایه قرار دهید. برای آشنایی بیشتر با این بسیار لذیذ و خوشمزه برای تولد مقاله آشپزی ما را دنبال کنید.

طرز تهیه کیک تولد خانگی خوشمزه بهمراه بستنی

طرز تهیه ی کیک و بستنی مخصوص تولد

مواد لازم:

۶ قاشق سوپخوری آرد

یک پیمانه پودر قند

سه عدد تخم مرغ

۱۲۵ گرم کره

یک قاشق مرباخوری بیکینگ پودر

مواد پرکننده:

۲۵۰ گرم بستنی وانیلی

۲۵۰ گرم بستنی توت فرنگی

۲۵۰ گرم بستنی کاکائویی

گام اول: کره و پودر قند و تخم مرغ را در یک ظرف بریزید و آنقدر بزنید تا کمرنگ گردد. آرد و بیکینگ پودر را کم کم داخل تخم مرغ ریخته و به هم میزنید تا یکدست شود. سپس مایه کیک را در قالب چرب شده ریخته و روی آن را صاف کنید و در قسمت وسط فر با حرارت ۱۸۰ درجه به مدت یک ساعت قرار دهید تا روی آن طلایی شده و پف کند.

گام دوم: بعد که کاملا پخت، آن را از فر خارج نموده و بعد از سرد شدن از قالب خارج کنید و با یک چاقوی تیز به طور افقی آن را به سه لایه مساوی ببرید. روی لایه زیری کیک بستنی توت فرنگی به صورت یک لایه بمالید و یکی دیگر از لایه ها را روی آن قرار دهید و با کف دست آن را فشار بدهید تا به هم بچسبد.

گام سوم: سپس بستنی وانیلی و کاکائویی را مخلوط کرده و روی لایه دوم به طور یکنواخت پخش کنید. آنگاه لایه سوم را روی آن قرار داده و به مدت سه ساعت در فریزر قرار دهید تا بستنی وسط بسته شود. بعد کیک را از فریزر خارج نموده و روی آن را با خامه زده شده و فرم گرفته تزیین کنید و در ظرف مناسب قرار دهید.

4.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

دکمه بازگشت به بالا